A Benfish Jeans idei őszi-téli katalógus két napos fotózásának dokumentálásához egy werkvideó készítésére voltunk felkérve. A fotós – Sárosi Zoli – az egyik legismertebb hazai divatfotós, így külön öröm volt vele dolgozni.

Hajnali hatkor már el is kezdődött az első nap fodrászkodással, sminkeléssel. Itt használtuk a legtöbbet az új kameramozgató eszközt egy DIY slidert ami végeredményben egy-az-egyben egy Pocket Dolly Basic. Ezzel az eszközzel sokkal nagyobb dinamikát és professzionálisabb érzetet tudunk biztosítani a videóinknak mintha egyszerű svenkelést alkalmaztunk volna.

[nggallery id=56]

Hatalmas csomagunk volt, szinte az összes meglévő felszerelést használtuk, egy Panasonic GH1 (tester13 firmware hack), kit lencse + megannyi átalakító, egy Canon 550D és a robusztus de nagyon megbízható Sony EX1. Az EX1-et a munka során csak másnap a stúdió fotózások alkalmával használtuk, kizárólag a studió és a városi timelapse felvételek készítésére.

Használt objektívek:[singlepic id=2147 w=320 h=240 float=right]

  • Carl Zeiss Flektogon 20mm F/2.8 (550D és GH1)
  • Carl Zeiss Flektogon 35mm F/2.4 (550D és GH1)
  • Carl Zeiss Pancolar 50mm F/1.8 (550D és GH1)
  • Zeiss Planar 50mm F/1.7 (550D)
  • SMC Takumar 50mm F/1.4 (550D és GH1)
  • SMC Takumar 80mm F/1.9 (550D és GH1)
  • Rokkor 28mm F/2.5 (GH1)
  • Rokkor 35mm F/1.8 (GH1)
  • Rokkor 135mm F/2.8 (GH1)
  • Canon FD 50mm F/1.4 (GH1)
  • Tamron Sp AF 28-75mm F/2.8 (550D)
  • Panasonic 14-140 F/4-5.8

[singlepic id=2153 w=320 h=240 float=right]

Mint észreveszitek szinte az egész objektív parkom használatban volt, igaz több olyan lencse is van amint csak pár snit erejéig használtunk. A legtöbbet talán a Tamron,a Canon FD, a Rokkor 35, 135, a 80-as Takumar, a Planar és a két Flektogon volt használva. A Rokkor lencsék a Minolta bajonet miatt csak a GH1-en használhatóak, ott viszont az egyik legjobb vételnek bizonyultak. A Rokkor lencsék kiválóan rajzolnak és ár/érték arányban verhetetlenek. Másik lencse amit ki szeretnék emelni az a Planar 1.7, ami egy fantasztikus lencse úgy rajzolat mint élesség tekintetében. Összehasonlítva at 1.4-es párjával, előbbi volt az élesebb ugyanolyan rekeszértéken. Még egy nagy örök kedvenc van, éspedig a 35 2.4-es Flektogon, ami – bár a nevében nincs benne – hihetetlen makró képességekkel bír, ezzel lehet pl. a szemközeli – akár egészen az íriszig – felvételeket elkészíteni. Nem utolsó sorban az élessége is tökéletes és a bookéja gyönyörű.

Első nap a külső image képek voltak soron, ehhez Zoli Szentendrét találta a legalkalmasabb helyszínnek, a romantikus lekövezett keskeny utcái miatt, viszont itt a “helyi erők” sokszor lesben állnak egy-egy ilyen csapat után, így az volt a terv hogy szükség esetén azonnal elvegyülünk  a tömegben. Emiatt a lehető legkisebb felszereléssel kellett menni. [singlepic id=2158 w=320 h=240 float=right]Marcellel egy kisebb fluid fejes Dörr állványt, egy válltámaszt, a Tamron-t és a Panasonic zoom lencséket, a 35-ös Flektogont, 50-es Planar-t és FD-t, 80-as Takumar-t és a 135-ös Rokkort vittük magunkat. Zoli elmesélte hogy nagyon elmosott kissé kiégett hátterű kinti képeket fog készíteni, így ilyen jellegű képek készítése volt számunkra is a cél. Zoli egy Canon 400 F/2.8-as szuperttelét használt aminek a karakerisztikája tökéletes az ilyen jellegű képek készítéséhez, sajnos nekünk nem volt olyan szerencsénk hogy több is legyen belőle :) , így azt használhattuk csak ami nekünk rendelkezésünkre állt, de nem hiszem hogy panaszkodnunk kell a végeredményt illetően. Több ND4-es szűrőm is van, amiket arra használtunk hogy kevesebb fény jusson a szenzorra igy nyitottabb rekesszel, elmosottabb hátteret érjünk el. Sajnos a Fader ND-m addig még nem érkezett meg, viszont két HOYA Polár szűrőt használva, az egyik üveget megfordítva majdnem ugyanazt a hatást érhetjük el mint a Fader ND esetében – erről hamarosan blogolok egyet külön.

Meleg nap volt, rengeteg felpróbálni való ruha volt, de Zoli, a modellek és a stáb profizmusának köszönhetően kellemesen jó tempóban haladtunk. Sok helyszínen voltunk, utcákban, különböző hátterű falfelületek előtt. Időközben megérkezett egyik gyönyörű kellékünk egy 500-as SL Mercedes, amiből sajnos túl sok snittet nem tudtunk betenni, de egy nagyon kellemes színfoltja volt ez is a napnak. Este fáradtan de elégedetten mentünk haza, azzal hogy másnap ismét korán kelés :)

[singlepic id=2163 w=320 h=240 float=right]A második nap teljesen más beállításokat, munkamódszert igényelt. Zoli saját stúdiójában történt a megannyi ruhakollekció felpróbálása és lefotózása. Itt azt találtuk ki hogy az EX1 kamera – főleg totálos – timelapse felvételeit mixeljük össze a valós slider-es és válltámaszos felvételekkel. Az EX-et nagyon magas állványra állítottuk, slow shutter 1/64, ND1 és 1 frame/sec beállításokkal, hogy a mozgások folymatosak és elmosottak legyenek. A kamerát azután sokszor áthelyeztük és szinte végig folyamatosan forgott a fotózás alatt. Ez alatt mi pedig hozzákezdtünk a közelik elkészítéséhez, szinte minden eszközt használatba véve. Először fehéregyensúly állítottunk hogy a két kamera képe a lehető leghasonlóbblegyen, utána én a GH1-el és a dolly mozgást biztosító slider-el, Marcell kézból, a válltámaszal vette az eseményeket. A kedvenc lencsém most is a Planar, a 35-ös Flektogon, a 80-as Takumar volt. Nagyon tetszett még a 28-as Rokkor képe, ami látványosan melegebb volt többi társainál, teljesen CSI-s feelingje volt az ő sárgájának :) , nézzétek meg ti is a második rész egyik első snitjei között amikor a ventilátor-t látjuk. A nap végeztével fáradtan de ismét jó érzéssel mentünk haza, azzal veregetve a vállunkat hogy az utómunka csak most kezdődik:)

A rengeteg felvételi anyagot az Adobe Premiere CS5 és a nVidia GTX285 kártyámnak köszönhetően nem kellett semmilyen formátumba alakítani, natívan tudtam vágni a Quad 9550-es gépemmel, igaz hogy biztos-ami biztos alapon egy RAID 0-ás tömbön vágtam és természetesen másoláskor egy backup is készült egy szeparált winchesterre. Fast CC és Three Way CC-el lettek fényelve a snittek, a fényhatások a Luma Corrector Gain paraméterével és Gauss Blur-el lettek készítve, a gyorsításokat főleg Time Remapping funkcióval csináltam. A weboldal Camtasia Studio programmal lett rögzítve, majd HD mp4-be kimentve és importálva a vágóprogramba. Zene: Fish.hu

Carl Zeiss Flektogon 35mm F/2.4 (both 550D and GH1)
Carl Zeiss Pancolar 50mm F/1.8 (both 550D and GH1)
Zeiss Planar 50mm F/1.7 (with 550D)
SMC Takumar 50mm F/1.4 (both 550D and GH1)
SMC TAkumar 80mm F/1.9 (both 550D and GH1)
Rokkor 28mm F/2.5 (with GH1)
Rokkor 35mm F/1.8 (with GH1)
Rokkor 135mm F/2.8 (with GH1)
Canon FD 50mm F/1.4 (with GH1)
Tamron Sp AF 28-75mm F/2.8 (with 550D)

[vimeo]http://vimeo.com/13911241[/vimeo]

We were asked to shoot a ‘behind the scene’ short about the two days photo-shoot of Benfish Jeans autumn-winter collection. The photographer was the very talented Zoltán Sárosi who is one of the best known fashion photographers in Hungary.

First day we started at the studio with the make up, after that we traveled to Szentendre a little touristic place witch is very liked because of the little romantic streets and atmosphere. Here were shot the image pictures, and day two was planed to shoot the pictures for the catalog at the studio in Budapest.

We pretty used all of our gears, and more things we used for the first time in real action, so was the DIY slider, the new shoulder support, the new famous Planar 50 1.7 and some new great Rokkor prime lenses witch are one of the best option for GH1. They cannot be used with Canon EOS cameras, but are great with micro 4/3.

[nggallery id=56]

The weather was hot, but great for this kind of work, also the team and the models were very lovely and absolutely professional.

Lenses used:
Carl Zeiss Flektogon 20mm F/2.8 (both 550D and GH1)
Carl Zeiss Flektogon 35mm F/2.4 (both 550D and GH1)
Carl Zeiss Pancolar 50mm F/1.8 (both 550D and GH1)
Zeiss Planar 50mm F/1.7 (with 550D)
SMC Takumar 50mm F/1.4 (both 550D and GH1)
SMC TAkumar 80mm F/1.9 (both 550D and GH1)
Rokkor 28mm F/2.5 (with GH1)
Rokkor 35mm F/1.8 (with GH1)
Rokkor 135mm F/2.8 (with GH1)
Canon FD 50mm F/1.4 (with GH1)
Tamron Sp AF 28-75mm F/2.8 (with 550D)

Lenses used:

  • Carl Zeiss Flektogon 20mm F/2.8 (both 550D and GH1)
  • Carl Zeiss Flektogon 35mm F/2.4 (both 550D and GH1)
  • Carl Zeiss Pancolar 50mm F/1.8 (both 550D and GH1)
  • Zeiss Planar 50mm F/1.7 (with 550D)
  • SMC Takumar 50mm F/1.4 (both 550D and GH1)
  • SMC TAkumar 80mm F/1.9 (both 550D and GH1)
  • Rokkor 28mm F/2.5 (with GH1)
  • Rokkor 35mm F/1.8 (with GH1)
  • Rokkor 135mm F/2.8 (with GH1)
  • Canon FD 50mm F/1.4 (with GH1)
  • Tamron Sp AF 28-75mm F/2.8 (with 550D)

[vimeo]http://vimeo.com/13911241[/vimeo]

For the shallow DOF we used ND filters and two CPL. Its effects is almost the same like the Fader ND, we must use the CPL since the ordered Fader ND was not arrived yet.

The GH1 was firmware hacked with the tester13 hack 32Mb AVCHD version.

The next day we shot in a studio a very different condition. The idea was that we shot with the EX1 timelapse and do the closeups with the two DSLR. I operated the slider with the GH1, Marcell the 550D with shoulder support.

The native editing was made in Adobe Premiere CS5 on a 9550 Quad with nVidia GTX285 and RAID0. This powerhouse is really a must if we want to edit fast and native. The CC was resolved with Three Way Color Corrector, the shine effect with the Gain parameter of Luma Corrector effect and Gauss Blur and finally the web page recording is made with Camtasia Studio.

Music: Fish.hu

61 Responses to “Benfish őszi-téli kollekció fotózásBenfish autumn-winter collection

  1. profi a klip – meg a fotos benne :)
    ezt a DIY-t be tudnad mutatni hogy nez ki, hogy mukodik, mennyibe kerul stb?
    nekem van egy masik cegtol de nem valt be (lotyogott rajta a kamera)

    • Köszi. Fogok írni akkor egy rövidet ezzel kapcsolatban. Ez sem tökéletes de elég jól használható. A cucc az IGUS-tól van, én csak kifurattam és belerakattam egy belevaló csavart.

  2. ez a teszt erdekelne, koszi